Sunday, January 24, 2010

bukit cerakah.. ^_^


semalam seharian aku,mila,shak n chenad beriadah kat cn...best wei...first time aku g nih...mcm2 ada..lau saper nak kuarkan peluh blh r...tmpat dya menarik dari tmpat aku nak g tmpat ni lam 30 mnt mcm tu jer...tempat dya kat seksyen 8 shah alam...lam perjalanan tu mcm2 blaku..time tu la aku leh tgk kerenah org k.l ni...mcm2...naik keta xreti hormat org..pnuh nga samseng..bila ada unsur2 blagak lam diri ssh la nak kawal...sapa keta kawan aku pom dya nak usya gak...hmm seb baik xkemek...sbbnye, keta kwn aku ptg dya, dya keta sport...hmmm...mcm bdk2...sapa kat simpang nak g uitm n pada jawa aku call kwn aku kat uitm tanye nak g sana ambek jln mana...masayaALLAH, dy ckp dya xknl...heran aku...dok shah alam pom xknl..ish22..kitaorng ambek jln ke uitm..lam beberapa minit pastu juper la tempat tu.excited aku tgk tmpat tu...hu hu...maklum la first time...he he..msk tu kami kna byr rm1 tuk byr park...then kami pom g la cari port yg mnarik tuk makan...tp hampeh sbb ada manyet kat ctu, so pindah la tempat lain..after mkn tu aku n chenad g solat, another ehem2(masalh pmpn). tp kan surau dya sempait la kat pat pmpn...org yg nak slt rmai...tp xper aku sempat la solat kat ctu..alhamdullih sbbb rmai yg xabaikan suhanNYA..pastu chenad ckp hp dya tetinggal lam keta...so kitaorg pom g ambek n leh la letak bekas makanan yg dah habis tu..kitaorang sewa basikal..shak punya ada raga kat depan...so memang mejadi perhatian kami tuk letak barang la...ha ha..sorry shak.. :P
first yg tjadi ialah, basikal tu ada masalah rantai...ish22...xpasal2 aku yg jd pomen...habis hitam tgn aku...cedihnyer...muka pom dah merah2 sbb pns...aku ni sensitif skit, pns skit jer muka aku kan trus merah..hmm...seb baik merah kalau hitan naye aku....ha ha ha ha...then kitaorg pom ronda2 la...tp serius aku ckp yg tmpat tu mmg mencabar weh...nak tcabut lutut aku weh...bebukit bukau dicitu...kitaorng g pat iklim 4 musim...time tu tgh musim sejuk...mmg bes la...tgh2 pns masuk lam musim sejuk...mmg bes...mula2 excited la nak masuk...dah pastu excited gak nak kuar sbbb sejuk weh....nak beku aku rasa...pas posing2 lam tu kami pom kuar...tiket dya rm3..murah jer...lau g sana korang mst msk tau..
dah kuar tu kami dok posing depn tasik lu...pastu brenti minum jap kat pondok...hari mcm mnak hujan sbb dah bunyi guruh..time blk bes sbb turun bukit..leh la mrasa angin...hu hu...
 
pastu kami igt nak g pat taman orkid..tp g skerat jln jer..pahtu kami patah balik...jln nak g pat tu ag la mencabar weh...nak tcabut lulut aku kayuh basikal...dah letih sgt aku pom tuntun jer basikal tu.. hu hu..


dah antar basikal tu kami pom pulangkan balik...basikal aku, mila n chenad rm6.. yg shak sorang jer rm4...pastu kami pom blk...


tp xtrus blk cheras, brenti kat kfc dpn uitm lu...chenad nak jupe kwn2 lama dya...pastu br kami kerumah kwn chenad tuk tumpang solat..then lam kul 7.10 kami pom btolak blk...hmmm...best sgt2...thanks chenad coz ajak sal g skali...also to shak sbb prepare makanan tuk bt bekalan n xlupa tuk mila...thnaks sbb tlg aku ambek gmbr...hu hu ^_^
t next time aku nak g ag pat ni..best...aku nak g tgk tman orkid..kat cn pom ada painball tau...pastu ada gak contoh2 rumah..mcm rumah johor,kelantan, terenganu n so on..

No comments: